Inleiding:
City Concorde is een winkelcentrum in private eigendom in Luxemburg. Het winkelcentrum onderscheidt zich door zich vooral te richten op lokale merken en een relatief groot aanbod aan eet- en drinkgelegenheden. Dit geeft het een uniek en exclusief karakter waardoor het een van de meest bezochte winkelcentra in Luxemburg is.
In de visie van de eigenaar is City Concorde geen standaard winkelcentrum, maar een "Lifestyle Destination". Zijn doel is dat City Concorde een bestemming wordt waar mensen hun vrije tijd doorbrengen. In combinatie met Pleisureworld is TDAC gevraagd om een vrijetijdsontwikkelingsplan voor het winkelcentrum te maken. Dit plan moet de verblijfsduur van de gasten verlengen en specifieke doelgroepen aantrekken.
De aanpak:
After researching the Luxembourg market, both through a visit to Luxembourg and desk research, we developed different scenarios for leisure development in this mall, including SWOT matrices and target group descriptions. Based on this information, a direction was chosen. Together with a creative agency, Food and Beverage consultants and the mall’s architect, the direction was translated in a vision plan. This plan is an ongoing process with as first result the “This is WOW” social entertainment bar which opened end 2024.
Klik voor meer informatie over onze adviesdiensten voor winkelcentra en vastgoed hier.