Het ontwikkelen of exploiteren van attracties is een constante zoektocht naar de juiste balans tussen investering, geweldige gastervaring, gastvrijheid en winstgevendheid. Beslissingen die je nu neemt zijn van invloed op je langetermijnrendement. Sommige beslissingen zijn gebaseerd op onderzoek, andere op harde cijfers, maar veel van deze beslissingen hebben te maken met de emotionele keuzes van gasten.

Eén van de grootse invloeden op succes in de attractie-industrie is de emotionele status van de gasten. Vreemd genoeg is er niet veel wetenschappelijk onderzoek of harde feiten bekend over de invloed van de emoties van gasten. Dit gebrek aan gegevens maakt dat het beslissingsproces voor het nemen van de juiste keuzes vaak dient te gebeuren op basis van instinct en ervaring. Met TDAC's jarenlange en brede ervaring in deze industrie, kunnen wij u inzicht geven in de emotionele reacties van gasten. Wij analyseren samen met u het effect op de business case en helpen u bij het nemen van dit soort moeilijke beslissingen. Vaak is het een kwestie van afwegen:

  • Hoe wordt ons resultaat beïnvloed, indien we meer of minder investeren?
  • Geeft het veranderen van de lokatie een positief effect op ons resultaat?
  • Richten we ons op de juiste doelgroep of geeft een andere doelgroep meer rendement?
  • Geeft dit verkooppunt van F&B of Merchandise wel het juiste rendement?
  • Deze fabrikant is duurder, helpt ons dat op de langere termijn?
  • Hoe vaak en hoeveel moeten we herinvesteren?
  • Hebben we de juiste attractie mix?
  • Is de Intellectual Property welke we gebruiken, de juiste IP?
  • Is onze marketing efficiënt?