Een van de grootste themaparken in Azië (dat om redenen van vertrouwelijkheid verzocht zijn naam niet te publiceren) benaderde de themapark consultants van TDAC om een prestatiebeoordeling van het themapark uit te voeren, omdat ze ondermaats presteerden vergeleken met de gemiddelde prestatiecijfers van de themapark industrie, zoals gepubliceerd door IAAPA.
De aanpak:
De opdracht begon met het doornemen van de bedrijfscijfers van het themapark, inclusief de planning van het themapark / investeringen in nieuwe attracties / uitbreidingen / ROI / sponsoring / HR-gerelateerde vragen / facilitaire planning en kosten / en parkactiviteiten. We bekeken hun prijsstrategieën en hun langetermijnplanning.
Beladen met alle theoretische gegevens reisden we naar Azië om het park een paar dagen te bezoeken en het management te interviewen. Door het park als gast te ervaren kregen we geweldige inzichten in hoe het park werkt, de emotionele connecties met gasten en hun gastvrijheid.
Terug op kantoor besprak ons team van themapark consultants de gastervaring die we tijdens ons bezoek in het park hadden meegemaakt. In combinatie met alle theoretische analyses vormde dit een solide basis om conclusies te trekken over de huidige prestaties en activiteiten van het park. Op basis van onze jarenlange ervaring ontwikkelden we een verbeteringsstrategie. Een uitgebreid rapport over de prestaties van het themapark legde al deze informatie vast, inclusief een verbeterplan voor de toekomst.
For more information on our services as theme park consultants, please check hier.