Inleiding:
Wereldhave bezit en exploiteert verschillende lokale winkelcentra, zogenaamde: Full Service Centers. Deze Full Service Centers moeten bijdragen aan een plezieriger en comfortabeler dagelijks leven, een one-stop locatie voor boodschappen, winkelen, vrije tijd, ontspanning, sport, gezondheid, werk en andere dagelijkse behoeften. Zouden ze iets kunnen leren van de vrijetijdswereld om het bezoekersaantal en de verblijftijd te verhogen, door een bezoek aan een winkelcentrum te veranderen in een gastervaring?
De aanpak:
Voor Wereldhave ontwikkelde TDAC een programma in zes stappen met als uiteindelijke doel de omzet positief te beïnvloeden door de verblijftijd en bezoekersaantallen van de bezoekers van het Wereldhave winkelcentrum te verhogen.
Gebaseerd op onze uitgebreide ervaring in het creëren van de perfecte gastervaring in de wereld van themaparken en attracties, varieerde het plan van praktische tips van personeelstraining en kleine aanpassingen tot aan een vernieuwd winkelcentrumontwerp. Een concreet plan om van een winkelcentrumbezoek een gastervaring te maken.
Het project begon met een onderzoek naar de huidige gastbeleving in de Wereldhave winkelcentra. Op basis van onze jarenlange ervaring in het plannen en exploiteren van themaparken hebben we onze visie op gastbeleving vertaald naar hun bestaande winkelcentra. In een workshop bespraken we onze inzichten, die leidden tot nieuwe, vaak eenvoudige verbeterpunten.
We organiseerden een studiereis naar een groot pretpark. Tijdens het bezoek lieten we voorbeelden zien van hoe themaparken worden gepland en beheerd om de gastervaring te verbeteren.
Als resultaat leverden we een plan om de gastervaring in hun winkelcentra te verbeteren. Op basis van het veldonderzoek begreep het ontwikkelingsteam van de klant perfect waarom de verbeterpunten de gastervaring beïnvloeden.
Klik voor meer informatie over onze diensten voor winkelcentra/vastgoed op hier.