Peter van Wijk

Met jaren ervaring in de fitness- en voedingsindustrie, switchte Peter in 2012 van carrière en begon in de vrijetijdsindustrie, gericht op de indoor vrijetijdssector bij de Monkey Town Group, als interim baan.

Na de eerste successen trad Peter op een meer permanente basis toe tot de Monkey Town Group en werd verantwoordelijk gehouden voor de uitbreiding en bedrijfsontwikkeling. In de daarop volgende jaren van 2012-2016 opende Peter succesvol meer dan 30 locaties en was verantwoordelijk voor de uitbreiding, financiering en (operationele) training van deze nieuwe locaties.

In 2017 richtte Peter het bedrijf "24Indoor" op, een internationaal indoor leisure scale-up platform dat investeert in de indoor leisure sector en nam de merken Monkey Town over, een groep met meer dan 55 FEC's (family Entertainment Centers) en Streetjump, een groep van meer dan 10 trampolineparken en biedt dagelijkse recreatieve activiteiten voor meer dan 6.000.000 bezoekers per jaar.

In de loop der jaren heeft Peter een organisatie opgebouwd van meer dan 65 parken (zowel eigen parken als franchise) in 3 landen: Nederland, Zwitserland en Duitsland. De gehele organisatie telt meer dan 2000 medewerkers. In 2022 is 24Indoor nog steeds één van de snelst groeiende bedrijven in de indoor leisure sector in Europa, met een uitbreidingscapaciteit van tussen de 8 en 12 succesvolle locaties per jaar, door middel van buy and build strategie.

Peter is gespecialiseerd in de sectoren FEC's, indoor speeltuinen en trampolineparken en wordt vaak gevraagd voor advies door leveranciers in de vrijetijdsindustrie, verhuurders en (startende) ondernemers voor discussies zoals: M&A, Business development, Pricing modelling, bezoekersgedrag, afweging investering vs omzet, uitbreidingsvraagstukken en de financiering van projecten door heel Europa.