Het is een cliché, maar wel waar. Het startte met een onverwachte vraag...

Ondanks aanwezige haalbaarheidsstudies waaruit bleek dat er een markt was voor een nieuwe vrijetijdsbestemming, was een investeerder er niet zeker van dat dit de juiste beslissing was. Zij waren er niet van overtuigd dat het voorgestelde concept geschikt was voor de markt en vroegen om advies.

Zij bleken niet de enige belegger te zijn welke met deze uitdaging te maken had. Anderen worstelden hier ook mee. Ook zij waren op zoek naar het juiste evenwicht tussen creativiteit en het business model en hadden vragen over gebiedsontwikkeling, gast management en de gastvrijheid. 

TDAC werd opgericht.

Onze kernactiviteit is consultancy op het gebied van vrijetijdsbesteding en onze klanten zijn ontwikkelaars, overheden en exploitanten van bestaande attracties. Onze belangrijkste filosofie is “de balans vinden tussen creativiteit, gastvrijheid en de business case” en dat is de basis van alles wat we doen.

Onze consultancy in vrijetijdsbesteding is gebaseerd op onze ervaring en kennis uit de praktijk die ieder van ons heeft opgedaan tijdens meer dan 25 jaar werken in verschillende (leidinggevende) functies in de attractie- en toerisme-industrie wereldwijd. Het TDAC-team bestaat uit Europese top professionals in hun vakgebied, elk met een lange staat van dienst. Allemaal begrijpen ze dat bij het ontwikkelen van een succesvolle toeristische attractie er één belangrijke factor is boven alle andere: de gast.

Met verschillende achtergronden benaderen onze teamleden vrijetijds besteding en toeristische attracties vanuit het perspectief van de gast. Deze benadering leidt tot prachtige en waardevolle discussies tussen harde cijfers, emoties en experience met als uiteindelijk doel het vinden van de balans naar succes!

Met een decennialang ervaring op ontwikkelingen in de attractie-industrie in meer dan 100 projecten over de hele wereld kennen we de betekenis van expertise en geven we openlijk toe dat we niet alle kennis zelf in huis hebben. Maar we weten waar we gespecialiseerde kennis kunnen halen. We hebben een uitgebreid netwerk binnen de vrijetijds- en horecabranche dat we kunnen aanboren om onze klanten op de beste manier bij te staan bij hun complexe zakelijke beslissingen.