Inleiding:
City Concorde is een winkelcentrum in Luxemburg dat in particuliere handen is. Het winkelcentrum onderscheidt zich door zich voornamelijk te richten op lokale merken en een relatief groot aanbod aan eet- en drinkgelegenheden. Dit geeft het een uniek en exclusief karakter waardoor het één van de meest bezochte winkelcentra in Luxemburg is.
In de visie van de eigenaar is City Concorde geen standaard winkelcentrum, maar een "Lifestyle Destination". Zijn doel is dat City Concorde een bestemming wordt waar mensen hun vrije tijd doorbrengen. TDAC is gevraagd om in combinatie met Pleisureworld een visie te ontwikkelen om leisure toe te voegen, de verblijfsduur te verhogen en specifieke doelgroepen aan te trekken.
De aanpak:
Na onderzoek van de Luxemburgse markt, zowel via een bezoek aan Luxemburg als via deskresearch hebben we een visie ontwikkeld met verschillende scenario's, inclusief SWOT-matrices en doelgroepbeschrijvingen. Op basis van deze informatie werd een richting gekozen. Deze visie wordt momenteel ontwikkeld onder toezicht van TDAC.