Lolland attraction consultants

Regional development: Lolland, Denmark

Inleiding:

Starting in 2029, the Fehmarn tunnel will form a new connection between Germany and Denmark and shorten the travel time between Germany and Copenhagen and Malmö in Sweden. This tunnel will arrive at the Danish municipality of Lolland. Lolland is located on an island and has a southern coastline unique to Denmark. To promote tourism, TDAC was approached to identify the attractions needed to make the southern coast more attractive.

De aanpak:

After desktop research, the TDAC team went to Lolland to study the island, followed by a one day brainstorm with stakeholders. The brainstorm had two main goals: To have the stakeholders focus on the topic for a day and to give the TDAC team a chance to learn about the project from the inside. The result was a mission and objective statement that provided a great foundation for our team to plan attractions for the future tourism planning of Lolland. 

As a final result we presented a report presenting attractions that were affordable and did fit within the island’s DNA, including clear reasoning, benchmarks and statistics as to why these plans should be feasible at this location. 

Everland Korea theme park

Theme Park performance review

Inleiding:

One of the largest theme parks in Asia (which requested that its name not be published for confidentiality reasons) approached the consultants of TDAC to review their business performance as they were underperforming compared to the average theme park industry performance numbers as published by IAAPA.

De aanpak:

The assignment started by reviewing the theme park business figures, including the theme park planning (investments in new attractions / expansions / ROI)/ sponsorship / HR-related questions / facility planning and costs / and park operations. We looked at their pricing strategies and their long-term planning.

Loaded with all the theoretical data, we traveled to Asia to visit the park for a few days and interview the management. Experiencing the park as a guest provided us with great insights on how the park is operating, the emotional connections with the guests and their hospitality.

Back in the office, the TDAC team discussed the guest experience we had at the theme park, combined with all the information we studied, giving us a solid platform to draw conclusions about performance of the current park settings and an improvement strategy. All this information got captured in a comprehensive business report with an independent improvement plan for the future.

Puy du Fou Meppel feasibility study

Second Option Markt study voor Puy du Fou Meppel

De provincie Drenthe wil graag een groot themapark naar de regio halen en benaderde het Franse verhaal vertellende showpark Puy du Fou. Puy du Fou voerde een onderzoek uit en selecteerde de stad Meppel als voorkeurslocatie. Meppel vroeg TDAC om een als second opinion de marktsituatie te onderzoeken.

Op basis van eerder werk voor de stad Meppel was TDAC goed op de hoogte van de specifieke situatie op deze locatie. Deze kennis vormde de basis voor verder database onderzoek naar de bestaande toeristische markt en bevolking in de regio. 

Van Puy du Fou kreeg TDAC waardevolle gegevens over de prestaties van bestaande parken in Frankrijk en Spanje. Door de gegevens van de twee bronnen te analyseren, kreeg TDAC een goed beeld van het potentieel voor een Puy du Fou-park op die locatie. Op basis van de historische gegevens vormde het TDAC-team samen met Kleve Consultancy een beeld van de potentiële markt op de verwachte openingsdag voor Puy du Fou in Meppel.

De second opinion marktstudie werd in een uitgebreid digitaal rapport opgeleverd.

Steinkaret immersive experience benchmark and advice

Steinkaret Immersive Experience

Inleiding:

De Noorse jazzmuzikant John Pål Inderberg plande een immersieve ervaringsruimte in zijn woonplaats Steinkjer in het noorden van Noorwegen. Tijdens de ontwikkelingsfase benaderde het team TDAC om hen te helpen bij het vinden van benchmarkprojecten en om aanvullend advies te krijgen van TDAC als attractie-experts.

Op 2 september 2023 ging de attractie open. Gasten stappen in grote, onderling verbonden werelden van ultra-gedetailleerde video op alle muren en vloeren, die reageren op de bewegingen en grillen van het publiek. In totaal worden er vier verschillende shows gecreëerd door Ablemagic studio in Noorwegen.

De aanpak:

Na goed geluisterd te hebben naar de eisen van de klant, benaderde TDAC zijn netwerk en organiseerde een 2-daagse tour langs verschillende multimedia ervaringen, variërend van meeslepende experiences gebaseerd op dansmuziek tot multimediale eetervaringen. Op basis van de vele inspiraties die we opdeden tijdens de tour, bespraken we met het Steinkaret team hoe hun project kon profiteren van de opgedane ervaringen van deze benchmarks, en de extra adviezen van onze meer dan 25 jaar ervaring in het ontwikkelen en exploiteren van attracties.

Project website: https://www.steinkaret.no

changing mall client into guest, consultancy by TDAC leisure consultants

Wereldhave: Van een winkelbezoek naar een gast ervaring

Inleiding:

Wereldhave bezit en exploiteert verschillende lokale winkelcentra, zgn: Full Service Centers. Deze Full Service Centers moeten bijdragen aan een plezieriger en comfortabeler dagelijks leven, een one-stop locatie voor boodschappen, winkelen, vrije tijd, ontspanning, sport, gezondheid, werk en andere dagelijkse behoeften. Kunnen deze winkelcentra iets leren van de vrijetijdswereld om de bezoekersaantallen en de verblijftijd te verhogen?

De aanpak:

Voor Wereldhave ontwikkelde TDAC een programma in zes stappen met als uiteindelijke doel de omzet positief te beïnvloeden door de verblijftijd en bezoekersaantallen van de bezoekers van het Wereldhave winkelcentrum te verhogen.

Gebaseerd op onze uitgebreide ervaring in het creëren van de perfecte gastervaring in de wereld van themaparken en attracties, varieerde het plan van praktische tips van personeelstraining en kleine aanpassingen tot aan een vernieuwd winkelcentrumontwerp. Een concreet plan om van een winkelcentrumbezoek een gastervaring te maken.

For more information about our services for malls click hier.

City Concorde Mall, Leisure ontwikkeling

Inleiding:

City Concorde is a privately owned shopping centre in Luxembourg. The shopping centre distinguishes itself by focusing mainly on local brands and a relatively large offer of food and beverage outlets. This gives it a unique and exclusive character which makes it one of the most visited malls in Luxembourg.

In de visie van de eigenaar is City Concorde geen standaard winkelcentrum, maar een "Lifestyle Destination". Zijn doel is dat City Concorde een bestemming wordt waar mensen hun vrije tijd doorbrengen. TDAC is gevraagd om in combinatie met Pleisureworld een visie te ontwikkelen om leisure toe te voegen, de verblijfsduur te verhogen en specifieke doelgroepen aan te trekken.

De aanpak:

Na onderzoek van de Luxemburgse markt, zowel via een bezoek aan Luxemburg als via deskresearch hebben we een visie ontwikkeld met verschillende scenario's, inclusief SWOT-matrices en doelgroepbeschrijvingen. Op basis van deze informatie werd een richting gekozen. Deze visie wordt momenteel ontwikkeld onder toezicht van TDAC.

We were the Cultural advisors for the World Food Experience in Ede, The Netherlands.

World Food Experience

Inleiding:

De regio rond Ede/Wageningen met de Wageningen University is wereldwijd bekend om de levensmiddelenindustrie.

Een voormalige militaire basis, grenzend aan het intercitystation Ede/Wageningen kwam beschikbaar voor herontwikkeling. Dit terrein is de perfecte locatie voor een al langer bestaand idee: een Experience Centre over het belang van voedsel en de rol van de regio in deze industrie.

The World Food Experience chose BRC Imagination Arts as the designer for this prestigious project. TDAC acted as local cultural advisors and business advisor for the World Food Experience on behalve of BRC.

De aanpak:

TDAC adviseerde de projectontwikkelaars over processen, investeringsniveaus en begrotingstoewijzingen. De ontwikkelaars slaagden erin de benodigde budgetten te realiseren, waarna voor het project een nieuwe tenderfase werd gehouden.

BRC Imagination Arts was one of the tendering companies for this project. Based on our relationship, TDAC’s knowledge of the project and the local culture, TDAC joined the BRC team as a (cultural) advisor until finishing the Design Detail phase. After this phase the project ended for BRAC and turned towards other contractors.

For more information on TDAC services for museums, please check hier.

Nederlands Watermuseum

Inleiding:

Inleiding: Dutch Water Museum in Arnhem, The Netherlands, focuses on information about all aspects of (fresh) water, such as water management, drinking water and water treatment. The museum opened in 2004 and has been operating without basic government support ever since.

Hoewel het museum nog steeds populair is, heeft het een upgrade nodig. Het museum vertrouwde TDAC de realisatie van een bidbook toe.

De aanpak:

We began the process with a one-day workshop defining the mission and goals for the renewed museum. Together with the museum’s creative team, we developed an initial vision of what the renewed museum might look like. This vision formed the basis for a feasibility study and in collaboration with potential exhibit builders, a CAPEX estimate.

TDAC stelde vervolgens het 35 bladzijden tellende bidbook samen, dat nu onderweg is naar potentiële investeerders, sponsors en andere belanghebbenden.

Bommel Wereld theme park development

Located in the east of the Netherlands, in Groenlo, Marveld recreatie is a large resort with a hotel, luxury cottages and campsites. Although the park is very well known to the Dutch, the owner wanted to identify the resort with a real Dutch icon. The idea of creating an attraction around one of the most known comic strips in The Netherlands, “Meneer Bommel and Tom Poes” was born.

Cultureel erfgoed

Marten Toonder’s 177 stories about their adventures, which ran daily in newspapers for half a century, are part of the Netherlands’ cultural heritage; generations grew up with Meneer Bommel and Tom Poes. Creator Marten Toonder is honoured at the Museum of Literature with a place in the Pantheon, which pays tribute to the 100 greatest Dutch literati.

The plans include a building of around 9000 square meters in which guests can explore the world created by Marten Toonder, with as centrepiece Meneer Bommel’s castle. The world of Meneer Bommel and Tom Poes will be the central theme for all the attractions. The indoor Theme park will include the magical atmosphere of Rommeldam, the Black Mountains and the Dark Trees Forest.  Marveld recreation asked TDAC to guide them through the entire process: master planning, implementation and operation.

At the moment the park is under construction. The building is almost finished and interior works start soon.

For more implementation on our services for theme park development, please check hier.

Prague Experience

Inleiding:

Een particuliere vastgoedinvesteerder kocht een uniek gebouw tegenover de Praagse klokkentoren, een locatie die elk jaar miljoenen toeristen trekt. De investeerder zag de potentiële kans van zoveel toeristen op deze locatie en benaderde TDAC om de mogelijkheden van het gebouw voor de huisvesting van een toeristische attractie te onderzoeken.

De aanpak:

Na een onderzoeksfase door middel van desktop research en bezoeken aan Praag, ontwikkelde TDAC voor deze klant een rapport waarin de potentie van het gebouw als toeristische attractie werd afgewogen. Met dit rapport was de klant in staat om dit potentieel te balanceren tegen alternatieve mogelijkheden, wat hem uiteindelijk tot de conclusie bracht dat een alternatief gebruik een betere business case zou opleveren.