TDAC is the client representative for this theme park development

Bommel Wereld theme park development

Located in the east of the Netherlands, in Groenlo, Marveld recreatie is a large resort with a hotel, luxury cottages and campsites. Although the park is very well known to the Dutch, the owner wanted to identify the resort with a real Dutch icon. The idea of creating an attraction around one of the most known comic strips in The Netherlands, Meneer Bommel and Tom Poes was born.

Cultureel erfgoed

Marten Toonder’s 177 stories about their adventures, which ran daily in newspapers for half a century, are part of the Netherlands’ cultural heritage; generations grew up with Meneer Bommel and Tom Poes. Creator Marten Toonder is honoured at the Museum of Literature with a place in the Pantheon, which pays tribute to the 100 greatest Dutch literati.

The plans include a building of around 9000 square meters in which guests can explore the world created by Marten Toonder, with as centrepiece Meneer Bommel’s castle. The world of Meneer Bommel and Tom Poes will be the central theme for all the attractions. The indoor Theme park will include the magical atmosphere of Rommeldam, the Black Mountains and the Dark Trees Forest.  Marveld recreation asked TDAC to guide them through the entire process: master planning, implementation and operation.

For more implementation on our services for theme park development, please check hier.

Prague Experience

Inleiding:

Een particuliere vastgoedinvesteerder kocht een uniek gebouw tegenover de Praagse klokkentoren, een locatie die elk jaar miljoenen toeristen trekt. De investeerder zag de potentiële kans van zoveel toeristen op deze locatie en benaderde TDAC om de mogelijkheden van het gebouw voor de huisvesting van een toeristische attractie te onderzoeken.

De aanpak:

Na een onderzoeksfase door middel van desktop research en bezoeken aan Praag, ontwikkelde TDAC voor deze klant een rapport waarin de potentie van het gebouw als toeristische attractie werd afgewogen. Met dit rapport was de klant in staat om dit potentieel te balanceren tegen alternatieve mogelijkheden, wat hem uiteindelijk tot de conclusie bracht dat een alternatief gebruik een betere business case zou opleveren.

Croatia theme park business plan including feasibility by TDAC

Themepark Croatia

Inleiding:

Onze klant is eigenaar van een geweldige locatie in Kroatië. Aan de rand van een canyon, met uitzicht op een steile berghelling, was dit stuk land één van de locaties waar in het verleden bekende films werden opgenomen.

These specific movies are still immensely popular, which made our client wonder if there is a small theme park based on the movies logical at this location, or are there other approaches that would improve the feasibility?

De aanpak:

TDAC, after extensive research in the region, many interviews and of course close cooperation with the client, created a balanced mix of attraction ideas (which still might include the movie theme) and worked them into a business plan including feasibility, which is now ready to be further elaborated by specific design studios.

TDAC will continue to guide the client as client representative through the next phases of the site development.

Look hier for more information on TDAC services for investors.

The Rig

Inleiding

Oliver Wyman approached TDAC to review the Cultural attraction offering in their first concept for The Rig, a new to build entertainment destination in a unique location: Offshore in the Arabian Gulf.

De aanpak:

We reviewed their plans and discussed our conclusions with the Oliver Wyman team, followed by a client presentation in which we provided our vision on the cultural elements at The Rig.

To learn more about the TDAC services for theme park developments, please check hier.

Valkenburg, Toerisme ontwikkeling

Inleiding:

Sinds eind 1800 is Valkenburg aan de Geul vooral afhankelijk van het toerisme en is daarmee het oudste toeristische stadje van Nederland. De grotten, ruïnes, het casino, de pretparken, de thermale baden en natuurlijk het landschap rond Valkenburg maken de stad bekend bij bijna alle Nederlanders.

Aangezien toerisme belangrijk is in Valkenburg, vernieuwt de stad zich voortdurend om bij de tijd te blijven. Na het opknappen van de binnenstad richt de stad zich nu op het westelijk deel, het gebied waar de meeste attracties zich bevinden. TDAC is gevraagd om een visie te maken voor dit gebied en te onderzoeken hoe dit gebied aantrekkelijker gemaakt kan worden voor toeristen, natuurlijk in balans met de belangen van de bewoners in dit gebied.

De aanpak:

Het creëren van een toeristische visie voor een bepaald deel van een stad vereist een visie voor de hele stad. Aangezien deze nog niet bestond, zijn we met een groep van belangrijke belanghebbenden begonnen met het opstellen van een thema voor Valkenburg als toeristische stad. Dit thema kan dienen als de algemene richting voor de toeristische ontwikkeling in de stad in de komende decennia en is voor ons een basis voor de visie van Valkenburg-West.

Het creëren van een toeristische visie in een stad betekent dat één van de belangrijkste belanghebbenden voor deze visie de bewoners zijn. We werkten samen met een lokale specialist in bewonersparticipatieprocessen. Samen onderzochten we het gebied, waarbij TDAC zich concentreerde op een analyse van de bestaande toeristische sector en de potentie voor nieuw toerisme. We onderzochten de toeristische stromen in het gebied, inclusief de parkeeruitdagingen. We onderzochten de mogelijkheid om attractiezones te creëren, met respect voor de mensen die in het gebied wonen. We stelden attractie-matrices op en organiseerden verschillende brainstormsessies met ondernemers, bewoners en ambtenaren...

Met als gezamenlijk resultaat, het aanbieden aan de gemeenteraad van de eerste fase van visie Valkenburg-West.

ISKA, Thema park ontwikkeling

Inleiding:

The Turkish real estate developer ISKA acquired a large piece of land near the new Istanbul airport,. At this land they had the intention of developing a large new (outlet) shopping centre, with an adjacent Theme Park. The first vision for the Theme Park and shopping centre was developed by ISKA and a theme park design company. TDAC was approached to evaluate the plans.

De aanpak:

After analysing the plans, TDAC prepared a report with feedback. As a result of this feedback, a clear vision for the development was formed, leading to a more integrated approach between leisure and shopping.

For more information of TDAC services for real estate investors, please check hier.

Hossoland

Hosso bezit en exploiteert verscheidene binnenstedelijke winkelcentra in Noord-Polen. Sommige van deze winkelcentra omvatten leisure activiteiten.

As Hosso expands, they are planning to extend their leisure experience to a newly built theme park in northern Poland. Hosso asked TDAC to assist them in their initial business planning.

Floriade

Inleiding:

Om de 10 jaar wordt in Nederland de Floriade georganiseerd. Deze door het "Bureau International des Expositions" erkende wereldtentoonstelling vindt in 2022 plaats in Almere.

TDAC had de eer om een jaar voor de opening een evaluatiesessie te organiseren. Ons werd gevraagd de masterplanning en de paviljoeninzendingen te beoordelen en een advies op te stellen over hoe de bestaande plannen kunnen worden verbeterd om de Floriade in 2022 tot een succes te maken.

De aanpak:

Samen met het management van Floriade 2022 selecteerden we een evenwichtige groep externe deskundigen, die we uitnodigden voor een tweedaagse review sessie. Tijdens deze evaluatie presenteerde het management van de Floriade 2022 zijn plannen en ideeën aan deze groep deskundigen, gemodereerd en gestructureerd door TDAC. Deze plannen omvatten masterplanning, paviljoenontwerpen, evenementen, marketing en hospitality. Tijdens de beoordelingen gaven de deskundigen suggesties voor verbeteringen en bespraken als groep de beste oplossingen.

De resultaten van de tweedaagse evaluatiesessie werden gedocumenteerd in een verslag met duidelijke aanbevelingen over hoe de bestaande plannen konden worden verbeterd.